10-10-10<3
Publicerat: 2011-10-10 23:06:33 Allmänt 0 kommentarer

För ett år sedan hände något som de flesta in vill hända. Även fast man vet att det är naturens gång blir man så otroligt ledsen när de sakerna händer. För ett år sedan somnade min älskade Farmor in efter en kort tids sjukdom utav cancer.

Jag tänker på min farmor varje dag, för att jag vet att hon är med mig vart jag än går. Hon var en pigg och härlig kvinna men hon hade en bestämd sida också som man ibland kunde bli lite rädd för. Men innerst inne älskade man henne ändå!

Jag kommer så väl ihåg när jag fick samtalet från min pappa att farmor hade insjuknat i cancern. Jag var på jobbet och var ute och lekte med barnen. Jag minns att jag blev väldigt bra behandlad utav mina kollegor, de gjorde det väldigt lättsamt för mig. Jag minns även att pappa sa att farmor inte hade lång tid kvar att leva. På eftermiddagen följde jag med pappa upp på sjukhuset för att hälsa på farmor. Man såg på henne att hon var väldigt ledsen och ibland fick jag gå ut för jag kunde verkligen inte hålla mina tårar tillbaka. Ville liksom inte visa för farmor att jag grät, ville vara stark.

Bara någon vecka efter blev farmor mycket sämre och blev inlagd på IVA. Där log hon i koma i några dagar om jag inte minns helt fel. Precis innan hon hade blivit värre hade jag varit hemma hos henne i hennes lägenhet och klippt hennes naglar. Jag hade då aldrig kunnat tänka mig att det var den sista gången jag skulle få se min farmor vid liv.

Söndagen den 10 oktober 1010 vaknade jag ganska tidigt utav att pappas telefon ringde, det var sjukhuset. De berättade att farmor hade blivit mycket sämre under natten och att hon inte hade många timmar kvar. Pappa var tvungen att åka och jobba en stund. Han berättade att han hann att jobba i 3 kvart innan han fick det tunga beskedet att farmor var död. Han ringde till mamma och jag visste med en gång att det samtalet var ett tråkigt samtal. Gick upp och satte mig vid mamma, vi sa inte så mycket och vi kramades och grät.

Jag kommer alltid att minnas min farmor som en god och jordnära kvinna. Man kunde alltid komma och prata med henne när något var jobbigt, hon lärde mig alltid nya saker så som att virka och laga mat. Min farmor kommer alltid att finnas i mitt hjärta!

Jag har 3 underbara änglar uppe i himlen som ser efter mig! Morfar, Farfar och Farmor. De är de bästa änglarna i himlen!

Älskar er över allt annat och vi saknar er här nere på jorden. Hade velat visa er mitt nya liv, presentera er för min älskade pojkvän, visa er mitt hem och visa att jag är på väg att få en lyckad utbilning!

Tänker på er varje dag...

Lätta på hjärtat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0