Nya mål ska bli en ny Sofia!
Publicerat: 2011-10-09 20:08:22 Allmänt 5 kommentarer

Igår när jag skulle sova insåg jag verkligen hur dåligt jag mår över min vikt.. Blixt snabbt kom iPohonen fram och laddade ner träningsappar och började träna mitt i natten, det resulterade i att jag väckte min kära sambo :( haha

Jag ska verkligen försöka tänka på vad jag stoppar i mig och hur mycket jag gör på mig osv, osv. Jag testade på extravaganza precis innan sommaren och jag gick ner 14 kilo på 1 månad, vilket inte är så optimalt för en människokropp. Så i slutet utav den perioden började jag må sämre, svimma och få ovanligt mycket huvudvärk. Fick tillslut börja äta igen och eftersom jag hade svultit så kände väl min kropp av att jag behövde mera näring. Denna sommaren har jag gått upp det jag gick ner (kanske några kilon extra).

Jag hatar mig själv för att detta fick hända. Nu ska jag verkligen bli bättre. Jag låter mig själv inte må bra. Jag plågar bara min kropp.

Har ni som läser min blogg några tips och idéer på hur jag ska kunna gå ner i vikt och sedan bibehålla den vikten? Vore faktiskt jätte tacksam på så många svar som möjligt!!

Puss och kram!

Lätta på hjärtat
Postat av: jaja

Ät bra och träna mkt så blir viktnedgång en del av vardagen ist för att banta och gå upp så fort du känner dig klar. En fråga bara, har din sambo barn?

2011-10-09 @ 21:10:39
Postat av: Jasmine

Jag vet att det är mycket lättare än det låter, men egentligen är det ganska basic: Vill du gå ner i vikt minskar du kaloriintaget och vill du upp ökar du. För en hälsosam viktnedgång gäller det att röra sig mer och äta något mindre, och nyttigare! Några enkla knep kan vara att skippa dressing på sallad, och ha mer grönsaker än kolhydrater på tallriken. Ät grovt bröd och skippa, eller åtminstone minska, chipsen o godiset till fredagsmyset (nu vet jag ju inte hur du äter för tillfället men det är sådant jag spontant tänker på). Jag vet att det säkert inte är mycket till hjälp, jag vet också hur svårt det är att förändra sin vikt, åt vilket håll det än handlar om, men jag håller massa tummar o tror på dig!! Kram

2011-10-09 @ 22:01:04
URL: http://enjasmine.blogg.se/
Postat av: re: jaja

Tack för tipset! Jaa, min sambo har en son

2011-10-09 @ 23:19:14
Postat av: re: jasmine

Tack jasmine för ditt tips! Betyder mycket!

Hur har du det? Saknar dig! <3

2011-10-09 @ 23:19:54
Postat av: Jasmine

Jag har det bara bra! Pluggar på här i Växjö, tungt ibland med för det mesta roligt :) Hur har du det själv? Hur går utbildningen?

Saknar dig med Fisen, får ses snart :)

2011-10-10 @ 23:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0