Sjuk helg
Publicerat: 2011-10-24 22:23:32 Allmänt 0 kommentarer

Usch, detta har inte varit en kul helg, eller jo, till att börja med.

I lördags på kvällen satt jag och Jenny och drack lite drinkar hemma hos mig. Helt plötsligt började jag få smärtor över bröstet på vänster sidan. Det första som slog mig var att det var något fel på hjärtat. Snabbt som tusan ringer jag till 1177 och förklarar min smärta. Dom tycker att jag genast ska åka in till akuten. Jenny följde med mig, tack snälla du!!

Inne på akuten tog de EKG, mätte blodtryck och syresättningen i blodet. Allt var okej så jag fick åka hem igen.

På söndag morgon när jag vaknade kände jag att jag mådde sämre än gårdagen, jag var skakig, kraftlös och kallsvettig så jag ringde åter igen till 1177. De sa till mig att jag skulle avvakta tills måndag(idag). Men det blev bara värre. Fick i mig en bit lasagne innan jag började må illa och sen fick jag upp den igen.

Då fick jag nog. Jag blev bara mera orolig när jag blev sämre och att jag inte visste vad allt berodde på. Så jag, min sambo och hans styvmor Madde åkte in till en nattöppen vårdcentral. Där tog de flera provet på mig och allt var normalt där med. Läkaren trodde att smärtan i brösten kom från en förkyldning jag har i kroppen.

Idag har jag varit hemma från min praktikplats och bara hostat. Smärtorna från bröstet har blivit svagare men de finns kvar. Ska försöka ta mig till praktiken imorgon. Nu ska jag sova!! Godnatt!!


Lätta på hjärtat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0